Søgemaskineoptimering

Søgemaskineoptimering er måske blevet virksomheders væsentligste online investering. Der er desværre stadig virksomheder, der tænker, at blot de har en fin hjemmeside så kommer kunderne løbende. Sådan hænger det ikke sammen! For at være synlig på nettet skal man gøre en indsats. Man kan selv gøre rigtigt meget, eller man kan få et professionelt firma til at udføre arbejdet.

Jeg har oprettet en virksomhed, der hedder SEOprofessionel, der dels hjælper kunder med deres online markedsføring – herunder søgemaskineoptimer. Jeg er dog så meget nørd, så jeg ikke kan lade være med at fortælle til højre og venstre hvad man bør gøre, også selv om man ikke vil betale en virksomhed for det.

Hvis du skal tjene penge i internettets tidsalder skal du først og fremmest være ærlig, både over for dig selv og andre.

Du skal være ærlig over for andre forstået på den måde, at hvis du snyder eller lover guld og grønne skove, så holder kunderne op med at handle hos dig. Du skal være ærlig over for dig selv forstået på den måde at du skal opstille realistiske målsætninger i forhold til hvad du kan opnå. Er du et lille firma, får du nok ikke så meget ud af at ville konkurrere direkte med Coca-Cola eller Facebook.

Du skal se dig selv i spejlet og blive enig med dig selv om, hvad der er realistisk på kort og på langt sigt. Find så de søgeord, der matcher dit ambitionsniveau.

Når du har fundet de ord, hvor du mener du kan gøre en forskel, så se hvad dine nærmeste konkurrenter slår på, se hvad de bedste placeringer i Google slår på.

Kom i gang!

Har du en velfungerende side, ja så er det faktisk bare at komme i gang. Jeg ville gerne faktisk gerne sælge dig både ny hjemmeside og søgemaskineoptimering, men er dit nuværende ambitionsniveau med forretningen endnu ikke et sted, hvor du vil bruge penge på ekstern markedsføring – jamen så kom da i gang selv!

Få eventuelt din søn, datter, eller ægtefælle til at hjælpe dig. Skriv en god historie om hvorfor du brænder for din virksomhed, skriv hvorfor du åbnede forretningen, og fortæl hvorfor dine kunder skal handle lige præcis i din butik.

Det lyder måske meget banalt, men Google er vilde med autentiske historier, og du vil sandsynligvis blive belønnet med bedre placeringer alene ved at skrive en fyldig tekst om hvad du laver (den skal være på forsiden). Herefter vil du blive yderligere belønnet, hvis du også har en underside, som er mere produktspecifik med hvordan du udfører konkrete arbejdsopgaver.

internet-42583_640

2 thoughts on “Søgemaskineoptimering

    1. Hej Steen,

      Linket er oppe – ved ikke lige hvad der var sket – Tak for oplysningen.

      Mvh. Service-Guide.dk

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *